Avrupa'yı etkisi altına alan aşırı sıcak hava dalgası, en ağır şekilde Fransa'da hissediliyor. Başkent Paris ve çevresinde son 24 saatte yaklaşık 3 bin kişi sıcaklığa bağlı sağlık sorunları nedeniyle hastanelere başvurdu.
Fransız meteoroloji kurumu tarafından ülke genelinde Paris ve çevresi dahil 37 vilayet için kırmızı, 48 vilayet için ise turuncu alarm ilan edildi. Yetkililer, kırmızı alarm verilen bölgelerde hava sıcaklığının 42 dereceye kadar yükseleceğini açıkladı.
Aşırı sıcaklar nedeniyle sağlık kuruluşlarında yoğunluk yaşanırken, yetkililer vatandaşlara özellikle günün en sıcak saatlerinde dışarı çıkmamaları, bol sıvı tüketmeleri ve yaşlılar ile kronik hastalığı bulunan kişilere karşı daha dikkatli olunması çağrısında bulundu.
Haber: Gazeteci İbrahim Uygur