SES Urfa Şubesi tarafından yapılan açıklamada, sağlık çalışanlarının tüketimine sunulan yemeklerde ortaya çıktığı öne sürülen görüntülerin kabul edilemez olduğu belirtilerek, yaşanan durumun yalnızca bir ihmal değil, aynı zamanda ciddi bir denetim eksikliği ve sorumsuzluk örneği olduğu ifade edildi.

Sendika açıklamasında, sağlık hizmetlerini büyük özveriyle sürdüren çalışanların sağlığını tehdit eden koşullarda yemek yemek zorunda bırakılmasının kamu yönetimi açısından ciddi bir sorun olduğuna dikkat çekildi. Açıklamada şu ifadelere yer verildi:

"Sağlık hizmetini büyük fedakârlıklarla sürdüren emekçilere reva görülen bu tablo kabul edilemez. Hastaları iyileştirmek için çalışan sağlık emekçilerinin sağlığını tehdit eden koşullarda yemek yemeye mahkûm edilmesi, kamu yönetimi adına utanç vericidir."

SES Urfa Şubesi, hastane yemekhanesinde yaşandığı ileri sürülen olayların münferit bir durum olarak değerlendirilmemesi gerektiğini belirterek, yetkililere çağrıda bulundu. Açıklamada, yemek hizmetlerinin denetlenmesi, sorumlular hakkında gerekli işlemlerin başlatılması ve kamuoyunun şeffaf bir şekilde bilgilendirilmesi talep edildi.

Sendika tarafından yapılan açıklamada ayrıca şu sorular yöneltildi:

"Bir hastanenin yemekhanesinde bu görüntüler ortaya çıkıyorsa, denetimler nerede, sorumlular nerededir?"

Sağlık çalışanlarının insan onuruna yakışır, sağlıklı ve güvenli beslenme koşullarına sahip olması gerektiğini vurgulayan SES Urfa Şubesi, yaşananların takipçisi olacaklarını bildirdi.

Yetkili kurumların konuya ilişkin yapacağı açıklama ve incelemelerin kamuoyu tarafından yakından takip edildiği belirtildi.

Kaynak: Sağlık ve Sosyal Hizmet Emekçileri Sendikası (SES) Urfa Şubesi Basın Açıklaması

GAZETECİ İBRAHİM UYGUR