Bakan Uraloğlu’nun konuşmasından bazı satır başları şöyle:

"Hatay Havalimanımızın bulunduğu alandaki faylanma ve zemin sıvılaşması sebebiyle kalıcı yüzey deformasyonları ve yaklaşık 1,5 metreye varan kalıcı oturmalar görülmüş, pist ve çevresindeki alanda bu oturmalardan etkilenmişti.

Deprem sonrasında öncelikle insani yardım ve tahliye uçuşlarının kullanımı için gerekli çalışmaları hızla yaparak pisti en kısa sürede hizmete açtık.

3 bin metre uzunluğu ve 60 metre genişliğiyle geniş gövdeli uçakların inebileceği şekilde pisti yapıyoruz. 2 bin 720 metre uzunluğunda yeni paralel taksi yolu, 2 adet hızlı çıkış ve 4 adet bağlantı taksi yolu da inşa edeceğiz. Tüm bu çalışmalarımızı 2026 yılı ilk çeyreğinde tamamlamayı planlıyoruz.

Şu anda projemiz kapsamında Hatay Havalimanı çevre güvenlik duvarı yükseltme ve duvar çatlaklarının tamiratı işlemlerini tamamladık. Yeni pistimizin inşası aşamasında 14 kilometre uzunluğunda çevre güvenlik duvarını yeniden inşa ederek havalimanının bulunduğu alanı taşkınlara karşı da korumuş olacağız.

Hatayımızda deprem konutları ve yeni yerleşim yerlerinin ulaşımını sağlayan 76 kilometrelik bağlantı yollarının da yapımına devam ediyoruz. İskenderun OSB-İltisak Hattı Projesi’nin etüt proje çalışmalarını tamamladık. Bu hat ile bölgede faaliyet gösteren çok sayıda ağır sanayi tesisinin ulaşım, ulusal demiryolu ağına erişimini sağlamış olacağız.

Depremden sonra kıyı yapılarında oturma, rıhtımlarda çökme ve zeminde yüzeysel sıvılaşma olduğunu da gördük. İskenderun sahil şeridi kıyı koruma yapısı ve balıkçı barınağının onarım işine de başladık ve devam ediyoruz. Balıkçı barınağı koruyucu mendireğine onarıyor, çöken ve bozulan rıhtımları yeniliyoruz.

Dörtyol, Madenli, Işıklı, Konacık ve Samandağ Çevlik balıkçı barınakları onarım işlerini de 2024 yılı yatırım programımıza aldık.

Hatay için havayolu, karayolu, demiryolu ve denizyolu olmak üzere dört bir koldan çalışıyoruz. Hatay’ı meydanları ve ana caddeleriyle tarihi ve kültürel dokusuna uygun şekilde yeniden inşa edeceğiz.

Özellikle Toprakkale-İskenderun’da çalışmalara devam ediyoruz. Mevcut yolu bütümlü sıcak karışım kaplamaları hale getiriyoruz. Hızlı bir şekilde devam ediyoruz. Kalan kesimi de önümüzdeki süreçte inşallah ihalesini gerçekleştireceğiz."