WWW.URFADABUGUN.COM,Urfa’da bugün,Urfa'nın Kültürü,Şanlıurfa Turizmi,Tarihi Şanlıurfa,Urfa Kültür Sanat
WWW.URFADABUGUN.COM,Urfa’da bugün,Urfa'nın Kültürü,Şanlıurfa Turizmi,Tarihi Şanlıurfa,Urfa Kültür Sanat
EKONOMİ

e-Fatura’ya zorunlu geçiş için son tarih 1 Temmuz

Yıllık cirosu 3 milyon TL ve üzeri olan işletmelerin e-Fatura’ya zorunlu geçişine sayılı günler kaldı. 1 Temmuz 2024’e kadar geçiş sürecinin tamamlanması gerektiğini belirten İşNet, e-Fatura’ya geçmek zorunda olanların 1 Ocak’a kadar e-Defter’e de geçmekle yükümlü olduğunu açıkladı.

e-Fatura’ya zorunlu geçiş için son tarih 1 Temmuz
Paylaş:

e-Fatura hizmetlerine geçişe sayılı günler kaldı. 2022’de yayımlanan Vergi Usul Kanunu (VUK) 535 nolu tebliğe göre e-Fatura hizmetlerini zorunlu olarak kullanmaya başlayacak olan şirketlerin 1 Temmuz 2024’e kadar geçiş sürecini tamamlaması gerekiyor. Bu tebliğin oldukça geniş bir yelpazeyi kapsadığını belirten İşNet e-Dönüşüm Hizmetleri Grup Müdürü Ayhan Akgöz ise 2022’den bu yana yıllık cirosu 3 milyon TL ve üzeri olan işletmelerin 1 Temmuz 2024'e kadar e-Fatura sistemine geçme zorunluluğu olduğunu açıkladı. 

“e-Fatura’ya geçmek zorunda olanlar, 1 Ocak’a kadar e-Defter’e de geçmekle yükümlü”

Ayhan Akgöz, “Cirosu 500 bin TL olan e-ticaret şirketleri de tebliğ kapsamında 1 Temmuz’a kadar e-fatura ve e-arşiv fatura uygulamasına geçmek zorunda. Bunun yanı sıra tebliğ kapsamında, 2022 ve sonrasında cirosu 500 bin TL’ye ulaşan gayrimenkul ve motorlu taşıtlar alanında imal, inşa, alım satım ve kiralama yapanlar da bulunuyor. Bu alanlardan elde edilen ciro değil, toplam cirodur. Kültür ve Turizm Bakanlığı ile belediyelerden yatırım veya işletme belgesi almak suretiyle konaklama hizmeti veren otel işletmeleri de ciro bağımsız olarak 1 Temmuz’a kadar e-Fatura ve e-Arşiv Fatura sistemlerine dahil olmalı. e-Fatura kullanımı zorunlu olan tüm işletmeler, aynı zamanda, 1 Ocak 2025 tarihine kadar da e-Deftere geçmek zorunda” dedi.

“En verimli çözüm, özel entegratör kullanmak”

2022 ve sonrasında cirosu 10 milyon TL ve üzeri olan şirketlerin de 1 Temmuz’a kadar e-İrsaliye sistemine geçmek durumunda olduklarını vurgulayan İşNet e-Dönüşüm Hizmetleri Grup Müdürü Ayhan Akgöz, “e-Fatura ve e-Arşiv Fatura hizmeti, özel entegratör, Gelir İdaresi Başkanlığı portalı ve entegrasyon olarak 3 farklı yöntemle kullanılabilir. KOBİ'lerin en düşük yatırımla ve en verimli olarak kullanabileceği yöntem, özel entegratörle çalışmaktır. İşNet Özel Entegratörü olarak sunduğumuz hizmetle biz de yasal süreler içinde belge saklama, doğrudan Luca MMP’ye aktarım, çok kullanıcılı erişim imkanı, mobil uygulama ve özel fatura tasarımı yapma olanağı tanıyoruz” diyerek sözlerini şöyle sonlandırdı: 

“25. yılını kutlayan İşNet olarak, 1 Haziran ile 31 Temmuz tarihleri arasında bizden hizmet almaya başlayacak şirketlere '25. yıla özel 250 e-Fatura kontörü' hediye ediyoruz. Bu kampanya, hiçbir koşul olmaksızın tamamen ücretsiz. Ayrıca müşterilerimiz uygun fiyatlarla hizmet almaya ve mobil uygulamamızı ücretsiz kullanmaya sonrasında da devam edecek.”

Hibya Haber Ajansı

Bu haber WWW.URFADABUGUN.COM,Urfa’da bugün,Urfa'nın Kültürü,Şanlıurfa Turizmi,Tarihi Şanlıurfa,Urfa Kültür Sanat tarafından yayımlanmıştır. İzinsiz kopyalanamaz, alıntılarda kaynak gösterilmesi zorunludur.

EKONOMİ Haberleri

Yorumlar

Editoryal moderasyon aktif

Yorum Yaz

Yorumunuz incelendikten sonra yayın ilkelerimize uygun bulunması hâlinde yayınlanır. Hakaret, iftira ve reklam içeren ifadeler reddedilir.

adlı okura yanıt yazıyorsunuz.
0 / 2000

Bu içeriğe henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu siz yazın.

Sıradaki Haber
Okumaya devam et ABD'de yoğun gündem

Akışın sonuna geldiniz.